رئیس مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های امریکا (CDC) می‌گوید کووید-۱۹ در آمریکا دارد به «همه‌گیری واکسینه‌نشده‌ها» بدل می‌شود.

vaccine

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر دکتر راشل ولنسکی در یک کنفرانس خبری در روز جمعه گفت: «پیام ما کاملا روشن است: وضعیت فعلی در آمریکا دارد به پاندمی واکسینه‌نشده‌ها بدل می‌شود. ما شیوع موارد بیماری را در بخش‌هایی از کشور می‌بینیم که پوشش واکسیناسیون پایین دارند، چرا که افراد واکسینه‌نشده در معرض خطر هستند.»

گرچه موارد عفونت و بستری شدن ناشی از کرونا نسبت به زمستان گذشته در آمریکا بسیار پایین‌ است، و واکسن‌های مورد استفاده هنوز بر گونه‌ی غالب‌شده دلتا کروناویروس موثر هستند، ولنسکی از مردم خواست به خاطر خودشان، خانواده و جامعه‌شان واکسن بزنند.

او افزود که ۹۷ درصد از موارد بستری کووید-۱۹ در آمریکا مربوط به افرادی است که واکسن کروناویروس نزده‌اند.

ولنسکی گفت از هفته گذشته موارد عفونت تا ۷۰ درصد، بستری شدن‌ها تا ۳۶ درصد و مرگ‌ها تا ۲۶ درصد در آمریکا افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های CDC، تا به حال ۱۶۰.۴ میلیون نفر در آمریکا به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده‌اند- یعنی ۴۸.۳ درصد جمعیت کل. در میان افراد ۱۲ ساله و بالاتر آمریکا که واجد شرایط واکسیناسیون هستند، ۵۶.۶ درصد افراد به طور کامل واکسینه‌شده‌اند.

مقامات بهداشتی آمریکا می‌گویند با توجه به شیوع گونه‌ی واگیر کرونا شمار موارد جدید عفونت در هفته‌های آینده در این کشور افزایش خواهد یافت و این موارد در نواحی با پوشش پایین واکسیناسیون متمرکز خواهند بود.

کد خبر 614810

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha